Lea's dagbog 2. juli 2006 - Dag 44-50

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.21

Dag 44

Vi stod op og spiste morgenmad, jeg fik chips og en havregrød, jeg ikke kunne lide. Derefter pakkede vi det sidste og bilen. I dag regnede det lidt. Jeg faldt i søvn. Far og Aske så på et hotel, det var pænt men dyrt og langt væk fra byen, derfor ville vi finde et andet. Men de andre hoteller lugtede ikke godt eller også var de til forkert pris. Så vi kørte tilbage til det første hotel. Der var et badekar og varmt vand. Vi spiste en medbragt ananas. Derefter spillede vi canasta og drak sodavand, jeg fik en rød mirinda og mor fik en sort mirinda, det havde vi ikke smagt før. Vi bestilte aftensmad. Derefter gik vi i bad, der var kun varmt vand til mig. Så gik vi i seng.

Dag 45

I dag stod vi op og spiste morgenmad, Theis og far fik pølser, jeg og Aske fik æg. Så kørte vi ind til byen for at gå på internet café. De mest interessante mails var fra Børneborgen og fra faster. Derefter købte vi kiks, bolcher og sodavand. Vi så et museum, mor og far sagde, det var en vigtig del af Tanzanias historie. Vi så høvding Songea's grav og en grav med 80 døde soldater. De havde gjort oprør mod tyskerne. Så kørte vi hjem til hotellet og skrev dagbog, drak sodavand og spillede canasta. Mig og far spillede sammen, og vi fik en joker-canasta i alle spil. Én gang fik vi to joker-canastaer. Mor og Theis fik ikke en eneste joker-canasta, så de tabte meget stort to gange. Vi bestilte aftensmad, eg fik kylling med chips, og ingen fik det samme. Det smagte godt. Bagefter legede vi med PowerPoint, men jeg fik ingen godnathistorie.

Dag 46

Til morgenmad i dag fik alle pølser, jeg fik mors. Så kørte vi fra det pæne hotel. Vi kørte lidt langt, jeg så en abe gennem vinduet. Vi stoppede for at drikke sodavand, mens vi stod og drak, kom der nogle masaier [toga'er] med køer. Vi fandt et hotel med bad på værelserne, det er ikke det kønneste hotel, men det er heller ikke det grimmeste. Vi satte os i en hyggesal og spillede canasta. Bagefter kørte vi ud for at spise. Vi spiste sammen med en masse, der så fodbold, de fleste holdt med Ghana, fordi Ghana var det sidste afrikanske hold til verdensmesterskabet. Vi fik alle kylling med ris. Vi kørte hjem, da vi var færdige med at spise, fordi de larmede for meget. Først så vi kampen færdig, Brasilien vandt 3-0. Derefter spillede vi canasta'en færdig i sengen, mor og Theis vand. Så gik vi i seng.

Dag 47

Vi kørte fra hotellet ned til det sted, hvor vi spiste aftensmad i går, for at få morgenmad. Så kørte vi. Om formiddagen så vi kopjes, kæmpe store stejle kopjes. Kopjes er en lava-prop, hvor vulkan-keglen er forsvundet. Vi stoppede for at spise frokost, sodavand med kylling og chips, det var godt. Så kørte vi videre, lidt langt. Vi så masser af kokospalmer og baobab. Vi fandt et hotel, hvor de havde værelser, dem ville vi gerne have. Vi så en film i TV, inden vi gik hen for at spise. Jeg fik kylling med ris, og det smagte godt. Bagefter så vi endnu en film, børstede tænder, klaskede myg og gik i seng.

Dag 48

I dag sov jeg længe, klokken var over 8. Efter morgenmaden gik vi ind til byen. Far gik på internet café, og vi (Theis, Aske og jeg) gik over for at købe en sodavand og en pakke kiks. Da far var færdig, ringede Japhet og sagde, at bilen var klar. Vi gik ind på et hotel og spiste frokost, vi fik god mad. Japhet kom, og så talte vi lidt, så kørte vi lidt rundt i byen. Jeg spurgte far, om jeg måtte få en skoleuniform, det måtte jeg. Vi stoppede for at købe is, og derefter købte vi en uniform. Det var lidt svært at købe en uniform, fordi jeg er lidt tykkere, men de syede den, så den passer. Den er pæn, blå nederdel og hvid skjorte. Vi kørte hjem til hotellet, jeg tog min uniform på, og så gik vi ned til pool'en. Vi ville spise et sted ved stranden, men da vi kom, var det en gifteplads, så der var ikke mad til os, og vi gik tilbage til hotellet og spiste.

Dag 49

Vi stod tidligt op og spiste morgenmad, så kørte vi en tur. Vi kørte til en flod, hvorfra vi kunne se Mocambique. Derefter kørte vi til et sted, hvor vi kunne bade. Da vi kom, var det lavvandet, og vi fandt mange muslingeskaller. Vandet steg, mens vi var der, og så kom der nogle andre hvide mennesker, vi mødte dem i vandet. Så gik vi op og drak en varm sodavand. Så gik vi i vandet igen, vandet var nogle steder meget varmt, men ikke alle, og det var meget salt. Så kørte vi fra stranden til et hotel, hvor vi spiste aftensmad, maden var god, mor fik lyserøde ris. Så kørte vi hjem og spillede canasta og gik i seng og far læste godnathistorie.

Dag 50

Efter morgenmaden spillede Theis, Aske og jeg canasta. Så pakkede vi, og Japhet kom, og så kørte vi. Vi stoppede ved en by, hvor vi skulle finde et hult baobabtræ, der havde været brugt til fængsel. Vi kunne ikke finde det. Vi gik op på et hotel med et tårn, hvor vi så udsigten, den var flot. Ned til bilen og Japhet. Japhet havde fortalt børnene, at jeg gik i syvende klasse. De havde spurgt, om jeg gik i skole, fordi jeg havde min skole-nederdel på. Så kørte vi og efter et stykke tid fandt vi et hotel, hvor vi flyttede ind. Vi spiste frokost, mor spiste mine bønner, og så skrev vi dagbog. Bagefter spillede vi canasta i sengen. Vi gik en lang tur langs stranden, fordi vi ledte efter en restaurant, vi fandt en anden. Vi spillede igen canasta i sengen.