Lea's dagbog 24. juni 2006 - Dag 37-43

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.21

Dag 37

Vi spiste morgenmad, brød og æg. Idag skulle vi bestige et bjerg, så vi pakkede en rygsæk med mad. Da vi havde gået et stykke tid, kom vi ind over en mark, det var en hyggelig tur. En lille dreng fulgte efter os, da far spurgte, om drengen ville forbi, sagde han nej. Drengen gik forbi, da vi kom til en trappe, hvor vi satte os. Vi fandt en vej, der gik meget opad. Japhet sagde, at så stejle var vejene ikke på Kilimanjaro, men han og drengene gik op. Det var ikke smart, for Theis havde maden. Vi andre fulgte stien. Det var en lang tur, men det endte med, at vi gik opad i græsset. Da vi kom op til stien, så vi Japhet, men ikke Theis og Aske. Så Japhet gik ned ad bjerget, og vi gik opad. Det var en hård og kedelig tur, for vi var tørstige. Mor og jeg satte os, og far gik videre. Lidt efter hørte i far kalde, og så gik vi videre. Så så vi far og drengene, og vi kunne få noget at spise. Vi gik ned ad bjerget. Vi måtte have en milkshake, og så hjem i bad. Aske fik koldt brusebad, jeg fik varmt brusebad, og Theis badede i en spand varmt vand. Da vi var færdige med at bade, gik vi hen for at spise aftensmad. Jeg vandt kun ét spil Krig og tabte resten. Så hjem og i seng, det var den dag.

Dag 38

I dag var det rejsedag. Vi stod op, spiste morgenmad og kørte. Da vi havde kørt længe, lagde jeg mig under Theis' ben og sov. Da Theis ville flytte sine ben, holdt jeg fast. Vi stoppede for at få sodavand, jeg fik Mirinda for første gang. Den smagte lidt meget af Fanta. Da Aske og jeg næsten var færdige med vore sodavand, byttede vi, sådan at jeg fik Pepsi Cola. Jeg fik lidt kød af Japeth, det smagte rigtig godt. Far ville gerne se en lille sø, så den prøvede vi at finde, men vi fandt den ikke.

Vi fandt et lille hotel med køjesenge, sengene var gode. Hotellet ligger ved en sø, og vi var ude at bade de store bølger. Vi bestilte aftensmad, kylling med ris, det smagte godt. Vi spillede canasta til vi skulle i seng. Da vi skulle i seng, opdagede mor og far, at der var ild på søen, det var fiskerne, der lokkede fiskene op med ild, sådan at de kunne fange dem.

Dag 39

Vi stod op, efter at have sovet godt i køjesengen. Vi fik rigtig godt brød til morgenmad, Aske mener, at det er det bedste brød, vi har fået. Efter morgenmaden skulle vi sejle kano. Det var en fiskekano, det var en udhulet træstamme, som det havde taget to måneder at udhule, den var fyldt med fiskeskæl på indersiden. Vi sejlede over til en lille landsby, hvor vi så dem lave krukker. Vi ville gerne købe én, for de var mægtig kønne. Vi gik rundt i landsbyen og så også skolen, der var elever i syvende klasse og i fjerde klasse (Theis og Aske går i syvende og i fjerde klasse). Nede ved skolelærerens hus mødte vi en dame, der hedder Lea. Det passer, for vi havde ikke set nogen nulte klasse, og hendes navn staves ligesom mit. Jeg lavede min mund sur på alle billederne, det, syntes mor, var strengt. På vej hjem købte vi to krukker, jeg synes, den med låg er pænest. Bagefter sejlede vi hen til et sted med masser af fisk. Vi havde dykkerbriller på og så både store og små fisk. Far og jeg prøvede at fange dem, men det kunne vi ikke, de var for hurtige. Da vi gik det sidste stykke hjem, mødte vi nogen, vi havde set i Mbeya, de skulle have været et andet sted hen, men det var for dyrt, derfor kom de her.

Dag 40

Vi stod op og spiste morgenmad, igen i dag var der godt brød + te + sukker + æg + frugtsalat. Bagefter gik vi ned for at bade. Derefter spillede vi canasta og bagefter gik vi ned for at bade, der var giga-bølger. Aske og jeg kastede os ned i bølgerne og legede svup - når én kastede sig i bølgerne, sagde vi "svup", når to kastede sig i bølgerne, sagde vi "svup-svup". Så kom mor og far og Theis også i vandet og det var endnu vildere. Theis, far og jeg gik en tur for at købe sodavand og peanuts. På vej hjem mødte vi den ene østriger, som vi havde set før. Da vi kom hjem, drak vi sodavand og spiste peanuts. Så spillede vi kryds-og-bolle. Vi fik kylling og ris og spinat til aftensmad, bagefter gik vi ned for at bade. Far og mor spurgte, om vi skulle blive en dag til, og det sagde vi ja til.

Dag 41

I dag stod vi op og spiste morgenmad, idag var der også pandekager. Så gik vi ned for at bade, vandet var fuldstændig fladt. Bagefter gik vi ind for at spille canasta, og så ud for at bade igen, og tilbage for at spille canasta. Der var chapati'er til frokost. Bagefter i vandet og op for at spille canasta. Mor og Theis spillede Magic. Jeg lavede et tørrestativ af bambus til min bikini, så den kunne tørre på stranden. Da vi gik op til huset, lavede jeg tørrestativet der. Vi fik kylling og chips til aften, og bagefter gik vi hen til hytten for at spille canasta. Så kom de to østrigere, og far hjalp dem med at få deres billeder på cd. Vi så deres billeder, de havde set en gepard, det har vi ikke. Så gik vi i seng.

Dag 42

Vi stod op og spiste morgenmad og tog afsted. Vi kørte rigtig langt, vi så aber på vejen, vi så også hunde, geder, køer og grise og dumme høns. Så kom vi til et gæstehus, der var vi lidt, før vi gik over på den anden side af gaden, for at få aftensmad. Vi gik en tur før maden, for den var ikke færdig. Da vi kom, fik far en chips-æggekage, og børnene hver en tandstikker. Far skar æggekagen i stykker, og vi skyndte os at tage dem, far fik næsten ikke noget. Så kom vores mad, og så gik vi hjem i seng.

Dag 43

Vi tog tidligt af sted fra gæstehuset. Det var is-hamrende koldt. Vi kørte på bjergkanten op, så vi kunne se søen. Der spiste vi morgenmad, sodavand og brød. Så kørte vi videre og fandt et hotel, et pænt hotel med fjernsyn på børneværelset. Først så vi fodbold, derefter skrev mor og jeg dagbog.

Så fik vi aftensmad, jeg fik tomatsuppe, den smagte rigtig godt. Senere fik jeg kylling med spaghetti, det smagte også godt.