Lea's dagbog 17. juli 2006 - Dag 58-64

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.21

Dag 58

Vi stod op og spiste morgenmad og pakkede. Vi gik en tur for at finde det første sted i Dar es Salaam, hvor man kunne få is, men der var ikke åbent. Vi fandt et ishus og købte kager. Derefter hen til færgen, der var rigtig mange mennesker, så vi måtte vente i lidt lang tid. Vi sejlede lidt lang tid, til vi kom til Zanzibar. Vi spiste kagerne og drak sodavand på færgen. Vi viste vores pas, skrev under på nogle ting, der kom en taxi og hentede os i havnen. Den bil larmede slet ikke. Vi skulle sove på Jambo Guest House, men det var et hotel, værelserne var OK. Vi spillede lidt canasta, inden vi gik for at finde en restaurant. Det er ikke nemt at finde rundt i byen, for der er huse alle vegne. Vi fik hjælp af en mand til at finde en kinesisk restaurant, maden smagte godt. På vej hjem måtte vi spørge politiet om vej, en af dem fulgte os hjem.

Dag 59

Vi stod op og spiste morgenmad, der var ingen frugt til mig, men jeg spiste brødet. Vi gik op for at spille canasta, men så kom far og mor og sagde, at vi skulle på spice tour. På spice tour'en mødte vi danskere, og vi så mange forskellige planter, som kanel, nelliker og peber. Til frokost fik vi ris med peber i, sovs og spinat, der var mange af de krydderier i maden, som vi havde set på. Sidst på turen var en strandtur. Da turen var slut, sagde vi farvel og god ferie til danskerne. På restauranten var der kun plads til to, derfor gik vi ned til havnen og fik dejlig fisk. Der mødte vi de to østrigere. Hjem til hotellet, hvor vi købte chokoladebarer og spillede canasta.

Dag 60

Vi stod op og spiste morgenmad, igen i dag spiste jeg mors brød. Vi pakkede og stillede bagagen under trappen. Mig, far og mor gik en tur for at købe færgebilletter, jeg holdt GPS'en, så jeg viste vej mellem alle de flotte bygninger. Bagefter gik vi i banken. Ved siden af banken var en dykkerbutik, men jeg er for lille. Vi gik hjem og spillede canasta, inden vi kørte. Vi delte taxi med to andre, fordi vi skulle se forskellige hoteller. Det første hotel var ikke godt nok, det næste var for dyrt, men han satte prisen ned, så det tog vi, for her er pænt. Tre kæmpestore senge og et spisebord og veranda, helt ud til vandet. Vi bestilte mad og spillede canasta, mens vi drak sodavand. Maden var god, jeg fik suppe og pasta med tomat. Vi gik tilbage til vores hus og spillede færdig i canasta.

Dag 61

Jeg vågnede godt, vi spiste morgenmad, jeg fik tre slags brød, juice, te og frugt. Så gik vi en tur i vandet. Det var lavvandet, vi så mange søpindsvin. Vi gik helt til tangmarkerne, man binder tang fast på en snr og sætter den fast i vandet med pinde. På vej ind så vi noget, Theis og jeg troede var en søstjernearm, det var en søpølse. Vi så et stort søpindsvin, med mønster i lyserød, lilla og blå. Vi så endnu en endnu større søpølse, mor syntes, den var rigtig grim. Ind for at skrive dagbog. Bagefter gik vi over i restauranten, drak sodavand og spillede canasta. Vi spiste vores mad, jeg fik det samme som i går, tilbage til vores hus for at spille canasta og i seng.

Dag 62

Vi stod op og tog tøj på. Aske spurgte, hvor hans sandaler var. Vi ledte i hele huset, de var der ikke. Det var det samme med Theis, de var blevet stjålet. Vi spurgte forskellige, om de havde set sandalerne.

Vi gik hen for at spise morgenmad, morgenmaden var god, vi fik vandmelon, papaya og banan.

Vi gik ind på hotellet ved siden af for at spørge om snorkle-udstyr, vi måtte gerne låne det, men der var ingen svømmefødder, der passede mig. Mens vi var væk, havde en fugl hugget hul i vores ene mango.

Vi gik i vandet for at prøve udstyret, det var godt. Det var sjovt at være i vandet, for bølgerne var store. Så bestilte vi mad, pizza, og skrev dagbog. Pizzaerne var ikke bagte, så de var dårlige.

Dag 63

Vi stod op og gik hen for at spise morgenmad. Bagefter gik vi over for at få svømmefødder til mig, og ud til båden. Vi sagde farvel til mor og sejlede. Vi så mange søpindsvin, koraller og søstjerner. Vi spiste lidt frokost og i vandet igen, og så sejlede vi hjem igen og fortalte mor, hvad vi havde set. Vi satte os og snakkede. Mig, Theis og Aske gik hen for at spise burgere. Mor havde bestilt aftensmad hos en mand, der lige havde åbnet en restaurant. Den var lavet af bananblade. Maden var OK, men ikke som de store hoteller. Vi gik hjem i mørke langs stranden. Højvandet var på vej ind, så nogle gange måtte vi løbe op. Jeg så to stjerneskud på vej hjem. Hjemme spillede vi canasta, inden vi gik i seng.

Dag 64

Vi stod op og gik hen for at spise morgenmad, den var god, som den plejer. Vi bad om at få vasket, og bagefter gik vi op i byen for at købe klipklapper til Theis og Aske. Byen er meget lang. Vi stoppede for at drikke sodavand, inden vi gik ad stranden hjem. Vi gik hjem og spillede canasta. Bagefter kom en dreng og solgte samosaer, det er muligvis ham, der har taget drengenes sandaler, men vi ved det ikke.

Vi spiste aftensmad, maden var god. Jeg fik pasta med kødsovs. Vi gik hjem til hytten og spillede canasta. Efter et stykke tid var chokoladekagen bagt, den smagte ikke af så meget. Tilbage til hytten og de sidste spil canasta, inden vi gik i seng.