Lea's dagbog 26. juli 2006 - Dag 65-74

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.26

Dag 65

Vi stod op og gik  i vandet, vandet var koldt, men det var en god svømmetur med høje bølger, selvom vi har haft højere bølger. Vi gik op i bad og over til morgenmad, den var god, som den plejede. Vi spillede canasta hele formiddagen. Så gik vi hen for at bestille burgere. De kom og smagte godt. Der kom en ekstra burger, fordi han troede, at mor også skulle have. Efter frokost spillede canasta'en færdig, sidste spil var godt for mig og Theis, vi fik en sekvens og en stor bunke, så selvom far og Aske fik to jokercanasta'er, så vandt vi.

Jeg fik pasta bolognaise, den var god. Der kom nogle børn, mens vi spiste. Jeg gik ned til dem, inden vi gik tilbage til hytten og spillede canasta. Så gik vi i seng.

Dag 66

Vi stod op og gik ned for at bade, vandet var koldt, men varmere end i går. Op i varmt bad inden morgenmad, i dag var den som buffet, men maden var som den plejede. Vi gik hen for at pakke, før vi ventede på taxa'en. Det var ikke den første, der kom. Vi spillede canasta, til den anden taxa kom.

Vi kørte til færgen og fik en is. Vi kom ombord på færgen, sejlturen tog ikke så lang tid som turen til Zanzibar. Vi gik til det hotel, vi var på, før vi rejste. Efter at have sat vores ting, gik vi ned for at spise aftensmad, den var god. Vi så lidt på Tv-kanalerne, men antennen var ikke så god. Så gik vi i seng.

Dag 67

Vi stod op og gik ned og spiste morgenmad. Vi måtte købe en chokoladebar, de var gode. Så kom Japhet. Vi ørte langt. Vi stoppede for at spise frokost, maden var god. Bagefter kørte vi til Iringa. Vi så bjerge og en flod, og aber, giraffer og impalaer, og ild som parkbetjentene havde tændt.

Vi fandt et hotel med OK værelser. Vi gik en lille bytur, byen er kold. Vi kom hjem og tog trøjer på, inden vi gik hen for at spise. Jeg fik pasta bolognaise, den var lavet af skåret kød, ikke hakket, og meget salt. Så gik vi ned og skrev dagbog. En godnathistorie inden vi skal sove.

Dag 68

I dag er det Theis' fødselsdag. Hurra, hurra, hurra. Vi sang fødselsdagssang for Theis og prøvede at overbevise ham om, at vi skulle spille canasta og spise småkager hele dagen. Vi gik op og spiste morgenmad. Vi fik pølser, men det var kedelig morgenmad. Bagefter gik vi ned til bilen og kørte til et sted, hvor de havde fundet stenredskaber. Først så vi huler og jordsøjler og revner, det var sjovt. Bagefter så vi stenredskaber, der var rigtig mange, ligegyldigt hvor man så, så kunne man i hvert tilfælde se to.

Vi fandt Lulu's Café, spiste mad og is, det var godt. Hjem til hotellet og spillede canasta. Theis vandt begge spil, bare fordi han havde fødselsdag. Så fandt vi et sted og spise, jeg fik minestrone og fiskefilet, den var god. Vi gik hjem til hotellet og skrev dagbog, inden vi børstede tænder og gik i seng.

Dag 69

Vi stod op og spiste morgenmad, vi spiste af nutella'en, vi havde købt. Vi pakkede og kørte til en campingplads, den var udmærket. Pladsen var flot på en hyggelig måde. Vi slog vores telt op under en banda. Aske gik ud for at støve sig, han lavede støvbomber, som han kastede op i luften. Vi spillede lidt canasta, Aske og Theis vandt, øv-bøv. Ham, der ejer campingpladsen, lavede mad til os, kylling og ris. Det smagte godt. Så gik vi i seng og sov.

Dag 70

Vi stod op og spiste morgenmad og tog på safari. Vi så løver, zebraer o elefanter, der skulle være 12.000 elefanter, vi så ikke dem alle, men vi så mange. Vi så ni løveunger i den samme familie, de var nuttede. Vi fandt løverne, fordi en anden turistbil så på dem. Og for første gang så vi greater kudu. Vi så også en løve spise af en giraf. Vi så 16 løver i alt. Vi spiste vores frokost i nationalparken. Vi så også rigtig mange impalaer og giraffer. En impalaunge suttede mælk hos sin mor. vi kørte hjem og spiste aftensmad. Så gik vi i seng.

Dag 71

Vi stod op og spiste morgenmad, pakkede og kørte. Vi så aber på vejen. Vi kørte til Iringa, tilbage til det hotel, hvor vi boede sidst. Så skrev vi dagbog.

Vi gik en bytur. Mor ville gerne have en kurv, men der var ingen pæne. Vi ville på internet café, men alle var lukkede. Vi fik et æble og købte bolcher og kiks til turen i morgen. Vi gik hjem og spillede canasta, indtil vi skulle spise på Hasty Tasty Too. På vej derover så vi et bryllup, forrest kørte et orkester, så brudeparret, så motorcykler og til sidst biler, der båttede i takt. Jeg fik pasta med kødsovs og en slikpind til dessert. Vi gik hjem og spillede canasta. Der var bryllupsfest på hotellet. Så sagde vi godnat.

Dag 72

Vi stod op og gik op for at spise morgenmad, jeg fik kun en nutella-mad. Så kørte vi lidt langt og fandt et guesthouse, der hed "Nice Guest House", her ville vi sove. Vi gik en bytur, dette var Tanzanias hovedstad. Vi så parlamentsbygningen, vi spurgte om vi måtte få en rundvisning, men det kunne først blive i morgen. Vi fik grill-kylling til frokost. Jeg fik en chokoladebar. Efter aftensmad gik vi hjem i mørke og blev blændet af en bil, mor faldt i et hul, øv, øv,øv. Da vi kom til hotellet, spillede vi canasta, mor og jeg vandt stort. Vi spillede et spil til og der gik det godt for alle. Så gik vi i seng. Vi sov som sædvanligt tre i én seng. Aske var i midten. Vi pjattede lidt, inden vi faldt i søvn.

Dag 73

Vi stod tidligt op og kørte. Første gang vi stoppede, var fordi en bønnepose var faldet ned på vejen. Japhet mente, at vi skulle samle den op, så kom den ind til bagagen. Japhet fortalte nogle, der gik ved vejen, at der var mange bønner, så gik de derover.

Vi stoppede for at spise frokost, vi så, de havde [dansk] sovsekulør på hylden. Da vi så på kuløren, kom damen, der havde stedet, og sagde, at hendes datter boede i Danmark. Alle danskerne var nu hendes familie.

Vi kørte videre til et hotel, der hedder "Den Hvide Papegøje", det var pænt. Vi gik ned for at spise aftensmad. Jeg fik suppe, men de havde glemt at lave min kylling, det tog derfor lang tid, inden den kom, så far brokkede sig over det og sin fisk, der var uden ostesovs. Vi gik i bad, mor sagde, at hvis hun fik lov at børste mit hår, fik jeg lov at sove i mors og fars seng.

Dag 74

Vi stod op og gik ned for at spise morgenmad. Den var OK. Så pakkede vi og kørte. Vi fandt et sted, hvor vi stoppede og gik ned for at se på et vandfald. Det var et stort vandfald, det største i området, faktisk var der 4-5 vandfald.

Så fandt vi et pænt hotel, hvor vi satte vores ting. Først kørte vi til et turiststed, hvor vi valgte hvilken tur, vi ville i morgen. Så kørte vi op til et sted og spiste frokost, vi fik dejligt nybagt rugbrød og ost. Så gik vi en tur til et udsigtspunkt. Vi kunne ikke se Kilimanjaro, fordi det var skyet. Så kørte vi hjem og skrev dagbog.