Lea's dagbog 1. september 2006 - Dag 75-82

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.28

Dag 75

Vi stod op og gik ned for at spise morgenmad, vi havde selv taget nutella og ost med. Vi kørte hen og hentede en guide, og han viste os et vandfald og mange kamæleoner. Det var hele tiden guiden, der fandt dem. Da vi havde set vandfaldet, holdt vi for at spise frokost, der var rigtig mange kamæleoner, og vi fandt dem selv. Efter frokost kørte vi hen til en tovbane, som tyskerne havde bygget og som stadig var i brug til at hejse træstammer ned. På vej ned fik to mænd et lift ned til nærmere deres hus, så kørte vi guiden hjem og så kørte vi selv hjem og så spiste vi aftensmad. Strømmen var gået, men da damen ville tænde et lys, så kom strømmen. Vi fik sodavand til aftensmaden, hun havde stillet de samme sodavand frem, som vi havde fået igår. Men i den ene fanta var der en tandbørste. Vi spillede canasta og så gik vi i seng.

Dag 76

Vi stod op og gik ned for at spise morgenmad, hun havde lavet æggene. Så kørte vi ned fra Usambara Mountains. Det var tåget. Vi kørte hele tiden langs bjergkanten.

Da vi kom ned, så vi, hvordan de havde plantet sisal i lange fine striber. Vi kørte til Moshi, det er den nærmeste by til Kilimanjaro, men vi kunne kun se foden af bjerget, fordi det var overskyet. Vi kørte til Arusha og fandt nemt et hotel. Der stod, at det var forbudt at have gæster på værelserne og at gæster skulle forlade hotellet klokken 23. Vi gik en bytur og fik købt nogle ting, og fik en is. Vi gik hjem til hotellet og der så vi Geert og vi drak en sodavand sammen. Han havde lige været i Danmark. Vi fik én til guide til et pizzeria. Vi fik dejlig pizza den dag. Vi gik hjem og spillede canasta og gik i seng.

Dag 77

Mig, mor og far stod op, far og mor gik ind for at drikke en kop te ved siden af, imens spillede jeg canasta med de magiske muslinger, énmandsspil hvor man har næsten alle kortene. Far kom hjem og pakkede. Vi stillede alle tingene i læ, fordi det regnede, og ventede på Japhet, han kom en time for sent, men han havde mors sko med. Så kørte vi til Karatu og spiste okse + chips eller ris. Videre til Ngorongoro, hvor vi så skyer, og til Serengeti, hvor vi så dyr. Vi så løver, zebraer, impalaer, elefanter, giraffer o.s.v. Theis spottede nogle løveunger, der legede, der var ca. 6 unger, ingen voksne. Inden vi fik set os om, var der 6 biler. Vi kørte og så spottede Theis nogle løvemødre, de kiggede efter byttedyr. Så kørte vi til campingpladsen. Vi fik tørkost, chili con carne. Tørkosten smagte underligt. Naboerne grillede og vi fik deres BBQ-lugt. Vi så biler med telt på taget eller ud af vinduet. Vi gik i seng.

Dag 78

Vi stod op og gik ned for at spise morgenmad, jeg fik bare en sandkage. Vi pakkede tingene sammen og kørte på safari. Vi så mange forskellige dyr, vi mødte nogle, der så på en gepard, far og Aske så den også, men ikke mig, mor og Theis. Vi så en død gnu i vejsiden, jeg så dens familie og lidt efter så jeg en død gnu til. Jeg spottede en løve i græsset. Vi så også nogle turister, der kiggede på to løver, jeg spottede den tredje. Så kørte vi ud til Kijereshi, hotellet var pænt som for 12 år siden. Vi gik i poolen og op for at skrive dagbog. Vi så på bavianer uden for vores hus og oppe i træerne. Bagefter gik vi hen for at spille canasta. Til aften fik vi champignonsuppe, kylling, fisk, chips og dejlig kartoffelsalat. Efter maden lærte vi Japhet at spille canasta. Så gik vi i seng.

Dag 79

Vi stod op efter først at have hørt bavianerne oppe på taget. Vi troede, det var Theis og Aske, der larmede. Så gik vi hen til morgenmad, det var buffet, vi fik pølser, bacon, frugt, juice, stegte kartofler, det var godt. Vi pakkede og kørte. Idag skulle vi til Kenya. Det tog lidt lang tid at komme over grænsen, men til sidst kom vi over. Mens vi holdt og ventede ved grænsen, kom der en fugl flyvende ind ad Askes vindue og ud ad mors vindue, vi blev meget forskrækkede. Vi kørte lidt langt, før vi fandt et hotel, men vi fandt et med udsigt til en temark og en have, men det regner, så vi bliver inde og skriver dagbog. Så gik vi ned for at spise aftensmad, tomatsuppe, kylling med chips og pandekage. Tomatsuppen smagte som den derhjemme. Bagefter spillede vi canasta med Japhet, vi (Aske og mig) vandt, mor og Japhet havde alle sparerne, men havde ikke åbnet. Så gik vi i seng.

Dag 80

Vi stod op og gik ned for at spise morgenmad, det var buffet og pølserne var gode. Vi kørte til Nairobi, der var kø gennem hele byen. Vi fandt en bank, hvor vi vekslede nogle penge. Vi fandt et ultra-mega-dyrt hotel, det ville vi ikke, men vi fik et råd til et billigere hotel, der var ikke plads, men på et ved siden af var der et hotel, men der var ikke plads til bilen. Japhet mødte en ven fra Tanzania og sammen med ham kørte vi ud af Nairobi, hvor vi fandt en campingplads med spiseplads og hytte. vi fik to værelser, et med køjeseng. Vi gik hen på et spisested ved siden af, så spiste vi der, der var to pejse med ild, det var hyggeligt. Vi gik hjem i seng.

Dag 81

Vi stod op og gik hen for at spise morgenmad, der var baked beans, der lå ovenpå baconen og spejlægget. Efter det tog vi hen til Karen Blixens Hus. Det var et flot hus og der var leopardskind på Karens værelse, men nogen havde trådt på hovedet, så det var blevet helt fladt. Der var også et leopardskind i stuen. Bagefter kørte vi til girafcentret og fodrede girafferne. Man fik foderpiller af en dame og man måtte give dem én ad gangen, ellers ville de blive for tykke, for der var rigtig mange gæster, der fodrede girafferne. Så kørte vi hjem og gik i bad og tog rent tøj på. Så pakkede vi vores ting, så vi var klar til i morgen. Så tog vi på restaurant sammen med Japhet. Vi satte os og spiste suppe, så kom de med et flag og indtil vi tog flaget ned, kom de med kød. Kylling, lever, struds, okse, kamel, krokodille, svin og lam. Rigtig god mad. Jeg fik ananaskage til dessert. Hjem i seng.

Dag 82

Vi vågnede tidligt, og havde været på WC inden Theis' mobil ringede, fordi vi skulle op. Vi pakkede soveposerne og kørte til lufthavnen. Vi sagde farvel til Japhet uden for lufthavnen. Vi blev skannet mange gange. 2. gang fandt de en saks og værktøj i en taske, så måtte far få tasken med bagagen, vi var lidt for sent, men flyet måtte ikke flyve uden os. Endelig sad i flyet, og jeg fik chicken curry til morgenmad. Det var en lang tur til London. I London mødte vi Michael og hans mor, de havde været på ferie. Der var tekniske problemer med flyet, så det var forsinket. Så kom vi ombord på flyet, jeg sov hele vejen hjem. Da vi skulle hente vores bagage, så manglede to tasker, så vi ventede længe. Uden for lufthavnen holdt en stor taxa, som kørte os hjem til Valby. Lysekronen og min seng og huset var der stadig og så gik jeg i seng.