Theis's dagbog: Dag 1-2

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.21

Dag 1 (13/5-06)

I dag tog vi af sted til Afrika (Tanzania), en tur på omkring 24 timer, altså strækker turen sig til dag 2. Nå, vi tog af sted klokken et (ca.) og vi nåede så lufthavnen lidt senere, hvor vi mødte Faster, Oliver og farmor.

Vi fik meldt os og afleveret bagagen og så tog vi noget at drikke, mens vi ventede, fordi vores fly fløj først klokken fire. Der skete ikke rigtig noget, før vi lettede, hvor jeg opdagede, at vingerne så meget lappede ud og rystede rigeligt i vinden. Desuden skal det siges, at British Airways' flymad er meget nem at kende, fordi den primært smager af salt og sukker.

Vi ankom til London 17:55 eller 16:55 engelsk tid. Vores fly skulle afgå 20:35 engelsk tid. Det blev så forsinket tyve minutter, så vi havde fire timer at slå ihjel. I den tid nåede Lea at blive væk og blive fundet igen.

Vi kom ombord på flyet, som var forsinket, og endnu en gang kom vi i luften uden problemer. Der skete så ikke noget, før næste morgen.

Dag 2 (14/5-06)

Vi havde fløjet i otte timer, før vi landede klokken 7 tanzaniansk tid (kl. 6 dansk tid, kl. 5 engelsk tid). Jeg tror ikke, jeg vil røre ved tidszonerne, før vi skal hjem. Nå, men vi brugte så omkring halvanden time i Nairobi (Kenya) på pas, visa og en bus, som skulle køre os til en anden bus, som skulle køre os til Arusha (Tanzania), hvor vi skal bo de næste dage.

Nu skal det siges, at busser her er af en helt anden standard, det vil sige, at bilerne generelt er dårligere, lige som husene. Nå, men mit sæde var skævt til venstre med en vinkel på 10 °, hvilket er nok til at irritere. Temperaturen er desuden 25 °, men luftfugtigheden er helt ekstrem, den bliver heldigvis mindre. Temperaturen ville have været højere, hvis det ikke havde været overskyet.

Vi bor nu på Hotel L'Oasis, hvis huse er lavet af pimpsten, mørtel og palmeblade, og træ til at holde det hele samlet.

Så skal det siges, at min mor ikke kan lide, at wc-papiret er vådt (grundet vand i luften), det samme sker for sengene, hvilket er ret ubehageligt, fordi man bliver våd, hvis man sidder stille længe på dem.