Theis's dagbog 17. juni 2006 - Dag 32-35

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.21

Dag 32

I dag, efter vi havde spist morgenmad, tog vi på safari i Katavi, hvor vi så et par dyr eller flere, bl.a. eland, som jeg var så uheldig, aldrig at lære at kende fra de andre, og vi så også flodheste, som vi kan konstatere, er meget dovne, men overgået af en krokodille, som vi så. Efter safari'en tog vi tilbage, og gjorde klar, så vi kan tage af sted, tidligt i morgen, og fik lavet aftensmad, efter maden gik vi i seng, og da var jeg så uheldig, at finde ud af, at der var myrer i min sovepose, og måden jeg fandt ud af det, var at de bed mig, senere fandt vi ud af, at de nok var kommet ind gennem nogle huller i teltet.

Dag 33

I dag er det Askes fødselsdag, så i dag har vi planlagt, en rejsedag, hvor vi regner med at, komme til Sumbawanga, og ikke at spise frokost, så efter en lille morgenmad, og vi havde pakket det sidste sammen, tog vi ud af Katavi National Park, hen mod middag besluttede vi alligevel at få frokost, ham vi valgte at spise hos blev meget glad, fordi vi spiste så meget. Efter en lang køretur kom vi til Sumbawanga, hvor vi fandt et hotel, Forest Way Country Club, et meget afkølet sted, her spiste vi også.

Dag 34

I dag efter en morgenmad med samosaer tog vi en tur rundt for at se Sumbawanga (et fantastisk navn), vi brugte dog mest tid på en internet-café, hvor vi ikke kunne uploade vores hjemmeside, så vi kiggede bare efter emails, fik noget at spise og tog tilbage til hotellet, hvor vi slappede af indtil vi skulle spise, mens vi spiste så vi England og da vi var ved at være færdige kom der en inder, som sagde, at han ejede hotellet og at han var tredje-generations indvandrer, og så fortalte han en historie om at der en gang havde været en landsby, men at et jordskælv havde ædt byen, og at de døde menneskers sjæle blev til flodheste (og det er ganske vist).

Dag 35

I dag stod vi op tidligt, spiste og tog af sted imod Mbeya. På vejen fik vi næsten intet at spise, så jeg nåede at blive meget sulten. Lidt før vi nåede Mbeya tog vi hen og så på en meteorit (Mbosi), som er verdens fjerdestørste meteorit, og består primært af jern.

Efter det tog vi til Mbeya, hvor vi fandt et hotel og gik ned for at spise. Maden her er god. Mens vi spiste, spillede Holland 2-1. På den restaurant, vi spiste på, er de fleste hvide, nogle af dem havde taget et spil kort med, så det besluttede vi, at vi også skulle gøre næste gang.