Theis's dagbog 2. juli 2006 - Dag 43-49

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.21

Dag 43

I dag er den koldeste dag, jeg har oplevet, med tolv grader. Vi tog op for at se ud over Malawi [-søen], drak en kold soda, og tog af sted fra Bulongwa til Njombe. På vejen fik vi morgenmad. Ved eftermiddagstid kom vi til Njombe, hvor vi fandt et rent, pænt og dyrt hotel. Og så spillede vi kort, til vi skulle spise.

Dag 44

I dag tog vi til Songea, hvor der skulle være varmere, for her er koldt. Vejen er lang, men det er en asfaltvej, så efter en ikke så lang køretur kom vi til Songea, og her brugte vi en del tid på at finde et ordentligt hotel og det lykkedes næsten. Så spillede vi kort til aftensmad og gik i seng.

Dag 45

I dag spiste vi morgenmad. Efter det tog vi i byen for at gå på internet café for at uploade, men det virkede ikke, så vi tjekede mails og købte ind til rejsen de næste dage. Vi fandt også et hotel [mindesmærke/museum] om den tanzanianske frihed og tysk undertrykkelse. Vi tog tilbage til hotellet, skrev dagbøger, spillede kort, spiste aftensmad og gik i seng.

Dag 46

I dag tog vi fra Songea til Tunduru, en tur på ca. 200 km og i følge vores guide bog ti timer, men vi var heldige, vejen var god og det tog mindre end fire timer, så vi ankom til Tunduru lidt efter frokosttid. Vi fandt et OK hotel (guest house), fik noget at spise på en lokal pub, som viste kampen mellem Ghana (det sidste afrikanske hold) mod Brasilien, og de andre her holdt vist med Ghana.

Dag 47

I dag tog vi fra Tunduru til Mtwara, selvom det var planen at stoppe halvvejs, fordi vores guide bog står der, at "vejen er dårlig". Ved aftenstid ankom vi til Mtwara, vi fandt et hotel, med havudsigt, men ingen strand, dog swimming pool og fjernsyn.

Dag 48

I dag tog vi ind til byen for at gå på internet café. Mens far prøvede kræfter med computeren, købte Aske, Lea og jeg en sodavand. Efter det tog vi ned på det nærmeste sted, hvor vi regnede med at kunne få mad. Mens vi spiste, kom Japhet. Efter maden kørte vi hen til en is-butik og fik en is, efterfulgt af at Lea ville have en skoleuniform, men det var ikke så nemt, fordi hun er tykkere end tanzaniansk standard. Da vi var færdige, tog vi hjem til hotellet, gik i poolen. Da vi skulle have aftensmad, prøvede vi et sted i nærheden, men den gik ikke, så vi gik tilbage igen.

Dag 49

I dag tog vi ned til grænsen mellem Tanzania og Moçambique. Efter det tog vi ned til en strand for at bade, men vi havde nogle problemer med at finde den. Da vi fandt den, gik vi i det salte havvand og vi fandt nogle muslinger. Til sidst tog vi tilbage til Mtwara og tog ind på et hotel og fik aftensmad, som vi bestilte 1,5 time før solnedgang, men først spiste efter, så imens så vi Tyskland vinde over Argentina i fodbold. Efter det tog vi tilbage til hotellet.