Theis's dagbog 8. juli 2006 - Dag 50-56

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.21

Dag 50

dag spiste vi morgenmad, pakkede sammen, så kom Japhet og vi tog af sted. På vejen stoppede vi ved nogle ruiner af et gammelt fængsel og andre bygninger. Efter det tog vi videre til Lindi, en gammel koloni-by. Turen tog ikke så lang tid. Vi fandt hurtigt et hotel, og fik pakket ud, og gik ud til stranden. Da det var blevet mørkt, besluttede vi at spise, på et sted med mikroovn. Efter maden gik vi tilbage til hotellet.

Dag 51

I dag gik vi igen en tur op og ned ad stranden. Under turen stoppede vi, og i ly af palmerne så vi nogle tanzanianere fiske et net op af vandet. En time senere, da de havde fået nettet i land, gik vi ned til centrum, hvor mor havde set et ishus. Men det var ikke åbnet endnu, så vi fandt et andet. Efter isen gik vi tilbage til hotellet og slappede af, til vi blev sultne, da gik vi ned til en bar, hvor mor og far troede, man kunne få mad.

Dag 52

I dag pakkede vi sammen og tog videre til Kilwa Masoko. Vi fandt et billigt hotel, pakkede ud og så gik mor, Lea og mig ned til stranden, mens far og Aske snakkede med en guide, som skulle få os ud på en lille ø. Da de var færdige, kom de også ned til stranden, hvor vi badede, til vi skulle have mad. Så spiste vi på det nærmeste sted.

Dag 53

I dag tog vi til en lille ø, der hedder Kilwa Kisiwani, med sejlbåd, 1 time. Øen har masser af gamle ruiner, en af dem var en borg, som nogle portugisere (150 mand) havde bygget på tre uger. Der var også en masse moskeer. Da vi var færdige, tog vi tilbage til fastlandet (20 minutter denne gang). Så gik vi på stranden. Til aftensmad gik vi ind lige ved siden af hotellet og fik en god kylling.

Dag 54

I dag tog vi til Dar es Salaam, vejen var meget dårlig, indtil vi kom til asfaltvejen. I Dar fandt vi et hotel, hvor vi slappede af, til vi skulle spise.

Dag 55

I dag gik vi ned og købte billetter til Zanzibar og så gik vi på fiskemarkedet, hvor de havde lidt af hvert, rejer, fisk, hummer, krabber. På vejen hjem fandt vi en, der solgte muslingeskaller, så blev vi jo nødt til at købe nogle. Vi fandt en fast food restaurant, men den var ikke så god.

Dag 56

I dag mødte vi Japhets kone Rebecca, og sammen med dem tog vi til Bagamoyo og kiggede på gamle kirker og moskeer og Livingstones grav og en masse udskåret træ. På vej hjem kørte vi ind på et marked for udskåret træ, så købte vi lidt, tog hjem og fik mad.