Aske's dagbog 14. juni 2006 - Dag 27-32

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.21

Dag 27

I dag skulle vi heller ikke noget. Vi skulle igen på stranden, men denne gang var vi der for længe, så vi blev alle sammen solskoldede. Fordi jeg er solskoldet, skal jeg sove på maven.

Dag 28

I dag skal vi kunne bade om morgenen, fordi vi er solskoldede. De andre kørte i byen efter mad. De kom hjem med en kylling, den ville Japhet lave. Jeg læste og læste. Så skulle vi op på udsigtsplatformen og spise. Udsigtsplatformen var lavet af træ og den har udsigt til Tanganyika-søen og Congo.

Dag 29

I dag kørte de andre en tur ud at se, hvordan de lavede både, men jeg blev hjemme. Jeg læste og sov og læste og sov.

Da de kom hjem, var klokken to. De spurgte, om der var kommet andre gæster, men det var der ikke. Tiden gik og det blev aften, vi ville gå ned og tage en aftendukkert, det var godt og der var store bølger. Vi skulle op og spise på udsigtsplatformen igen.

Dag 30

I dag skulle vi videre fra Tanganyika-søen til Mpanda. Vi kørte og kørte og kørte. Egentlig kørte vi ikke så langt, men vejen var dårlig og der var nogle problemer med at vi ikke kunne finde vej. Da vi kom til Mpanda, fandt vi et nogenlunde sted, som hed Super City Hotel.

Dag 31

I dag skal vi på safari, der var to nationalparker, vi ikke kunne komme ind i, for der var chimpanser i, og hvis de så et barn under 12 år, troede de, at det er deres eget barn, så der kunne vi ikke komme ind. I stedet tod vi en tredje nationalpark, som er Tanzanias tredjestørste. En masse forskellige mennesker skulle åbne for alt muligt på campingpladsen. Vi lavede et kæmpe bål og tog ud på safari. Vi så en masse dyr, impalaer, elefanter, giraffer, flodheste, zebraer, waterbuck. Nationalparken hedder Katavi. Campingpladsen ligger ved landsbyen Sitalike.

Dag 32

Vi satte ild i bålet igen, spiste morgenmad og tog på safari. Vi så det samme som igår. Der var mange tsetsefluer. Vi havde bestilt noget mad til kl. 6, det smagte godt. Da vi kom hjem, så vi impala-øjne og hyæne-øjne. Vi lod bålet brænde. Vi gik i seng og Theis havde myrer i sengen, så der blev en masse ballade. Så faldt vi i søvn.