Aske's dagbog 8. juli 2006 - Dag 44-56

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.21

Dag 44

I dag tog vi fra Njombe til Songea, i Songea prøvede vi at finde et hotel, men et var for dyrt, et andet var for ulækkert, et tredje var der ikke plads, et fjerde kunne man se var dårligt uden på, og et femte var ikke godt nok i forhold til hvad det kostede. Til sidst gik vi på det første, som var for dyrt. Her er godt og her er badekar. Til aftensmad fik vi en stor tallerken, som vi delte. Det var godt. Så gik vi i seng.

Dag 45

I dag skulle vi på bytur og se Songea, først skulle vi på internet café. Mens far arbejdede, så mig og mor markedet, det var det fineste marked indtil videre. Bagefter tog mig, mor, Theis og Lea ud for at købe kiks og fyldte sodavand.

Bagefter tog vi ud til Songea Museum for Majimaji-opstanden mod tyskerne. Forresten er byen opkaldt efter majimaji-opstandens leder, høvding Songea. Men museet var låst og ham, der havde nøglen, kom først tilbage efter nogle timer, så vi gik bare en tur og så på Songeas grav. Bagefter kørte vi tilbage til hotellet, hvor vi gik i bad, spiste og gik i seng.

Dag 46

I dag skal vi videre fra Songea til Tunduru. Vejen skulle være dårlig, men den var fin nok, så det tog ikke så lang tid. Da vi kom til Tunduru, spiste vi og fandt et hotel, hvor jeg spillede PowerPoint og de andre canasta. Senere gik vi ned til et sted og spiste, hvor der også var en hel masse mennesker, der så fodbold. Derefter gik vi i seng.

Dag 47

I dag skal vi til Masasi fra Tunduru. Vi pakkede og kørte. Det var ret kedeligt at køre, for der skete ikke noget. Da vi kom til Masasi, spiste vi og besluttede at køre videre til Mtwara. I Mtwara fandt vi et hotel med mange værelser. Til aftensmad fik vi kuku na wali (kylling med ris). Vi gik tilbage og gik i seng.

Dag 48

I dag gik vi en tur i byen. Far skulle på internet café. Imens gik mig, Theis og Lea over og købte sodavand og kiks. Da far var færdig, gik vi over for at spise frokost på et hotel. Da vi var færdige kom Japhet og vi ville prøve at finde havnen, men det gjorde vi ikke. I stedet ville vi prøve at få en is. Da vi havde fået en is, ville Lea have en skole-uniform, det fik hun så. Senere gik vi i poolen på hotellet, det var godt. Da vi ville spise, gik vi over på en campingplads, hvor der var nogle, der skulle giftes, så de havde ikke tid til os. Så gik vi hjem i seng.

Dag 49

I dag gad jeg ikke have morgenmad, så jeg blev tilbage. Senere skulle vi ud på en tur, hvor vi skulle over at se en flod, som også var grænsen til Moçambique. Senere skulle vi ud til Tanzanias bedste badestrand, hvor vi badede og fandt store muslinger. Der var også meget fint sand og alt muligt. Da vi kom tilbage, skulle vi spise på et hotel, som serverede god mad, vi gik hjem og i seng.

Dag 50

I dag skal vi videre fra Mtwara til Lindi. Vejen var lidt bumlet, men ellers fin nok. Da vi kom til Lindi, fandt vi et hotel, som hedder Malaika Hotel, og her er ikke meget plads. Da vi skulle spise, ville vi finde en restaurant, men der, hvor den skulle have været, var der nu et lastbilværksted. I stedet fandt vi et sted, der serverede mikroovnsmad. Så gik vi hjem og i seng.

Dag 51

I dag spiste vi morgenmad, den var lidt ulækker, for brødet var dyppet i friture[?]. Bagefter gik vi en tur ned til vandet og tilbage igen. Vi gik på internet café og ud at spise. Vi kom hjem og gik i seng.

Dag 52

I dag skal vi videre fra Lindi til Kilwa Masoko. Der var god vej, så det tog ikke så lang tid. I Kilwa Masoko fandt vi et hotel, som var rigtig godt, så det gad mor og far ikke bo på. Derfor fandt vi et andet hotel, som er klamt og ulækkert, så det ville de meget hellere. Mor, Theis og Lea gik ned til stranden, mens mig og far bestilte billetter til Kilwa Kisiwani. Senere gik mig og far også ned til stranden, hvor de sad. Da vi skulle spise, gik vi ind på et hotel og fik buffet. Derefter gik vi hjem i seng.

Dag 53

I dag skal vi ud til Kilwa Kisiwani, som er en ø med en masse ruiner. Øen blev brugt til handel med bl.a. elfenben, leopardskin, kinesisk porcelæn, guld, våben og slaver. På øen så vi en gammel gravplads, hvor der lå en fattig, en fattig, en rig, en fattig, en sultan og mange andre. Vi så også et fort, to paladser og tre moskeer. Vi tog båden hjem og fik dejlige grill-kyllinger og gik i seng.

Dag 54

I dag skal vi videre fra Kilwa Masoko til Dar es Salaam. Vi kørte og kørte og vejen var elendig, så det tog ret lang tid at køre 200 km. Da vi kom til Dar es Salaam (som er Tanzanias største by), prøvede vi at bo på to hoteller, men der var ikke plads, så fandt vi et tredje, som der er plads på. Da vi skulle spise, var der et sted tæt på hotellet, som serverede god mad. Så gik vi tilbage i seng.

Dag 55

I dag skal vi bestille billetter til Zanzibar. Bagefter købte vi æbler og gik ud at se byen. Vi gik ind på en restaurant, som lavede fast food, det var dårligt. Så gik vi hjem og tænkte over, om vi skulle have aftensmad, fordi vi allerede havde fået mad, men det ville vi gerne. Vi spiste på hotellet og alle fik kylling. Så gik vi i seng.

Dag 56

I dag skulle vi til Bagamoyo, hvor der er nogle gamle ruiner. Japhets kone var også med. Da vi kom til Bagamoyo, fik vi først en rundvisning i nogle arabiske ruiner og så et lille museum ved siden af. Derefter spiste vi frokost og tog ud til den første katolske kirke, hvor der også var et museum. Bagefter kørte vi hjem. På vejen hjem vidste far, at der var et marked, hvor der var en hel masse ibenholt-figurer. Vi købte nogle enkelte ting.