Theis's dagbog 11. juni 2006 - Dag 6-12

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.11.21

Dag 6 (18/5-06)

I dag var den koldeste morgen indtil videre, kun 13 °, grunden var at der næsten ikke var nogen skyer, så denne dag har heller ikke været så fugtig. I dag brugte vi det meste af tiden på at komme til et sted lige uden for Tarangire National Park, og på at købe ind i byen, hvor vi fandt et supermarked, som minder meget om dem derhjemme, bortset fra at alt er i tanzanianske penge. Nu befinder vi os altså på en campingplads nær Tarangire. Her er mange fluer og jorden er hård og vi er vist de eneste, der skal bo her sammen med Japhet.

Dag 7 (19/5-06)

I dag tog vi til Tarangire National Park, hvor vi så en masse baobabtræer og fugle. Der skulle have været et baobabtræ på ti meter i diameter, men det så vi ikke.

Til gengæld så vi en masse dik-dik'er og sommerfugle, giraffer, impalaer og så for første gang i denne ferie så vi elefanter, og der var rimeligt mange, syntes jeg. Der skulle også have været løver, men dem så heller ikke. I dag var også dagen, hvor Aske som den første blev rigtig syg, far og mor har haft dårlig mave, men Aske kastede op i dag

Dag 8 (20/5-06)

I dag lavede vi planen om, at lave ingenting, men det vi alligevel lavede, var at holde os i skyggen, mens vi spillede kort og læste i bøger og spise og drikke. Sidst på aftenen kørte vi en aftentur, mor og Aske var ikke med. Vi nåede at se nogle Thompson-gazeller. Det og nogle køer og geder var de eneste dyr, vi så, fordi inden vi nåede så langt, ramte vi et mudderhul, hvor vi sad i en halv time, så solen var lige gået ned, da vi endeligt nåede op, så vi besluttede at køre hjem, før vi nåede at se nogle dyr.

I dag prøvede vi at sove uden overtelt. Da vi kom hjem fra aftenturen, var Aske blevet meget syg, så vi besluttede at få ham kørt til lægen, som gav ham noget medicin, som kunne få Askes sygdom til at forsvinde ekstremt hurtigt. Jeg mistænker, at det er farligt, og at det hjemme i Danmark ville være ulovligt.

Dag 9 (21/5-06)

I dag var Aske blevet betydeligt bedre. Efter vi havde spist, tog vi til Lake Manyara National Park, som er en park, hvor der er mange træer, aber og impalaer, især det første og sidste, vi så en del elefanter, og i dag var dagen, hvor vi så en slange. Men hvad der var vildere er, at vi så en leopard, kun et kort øjeblik og kun et billede, men vi så den. Japhet sagde: "You are lucky, guys" og det tror jeg på. Vi fandt også en varm kilde, og det er ubehageligt at røre ved den, tæt på kilden fandt vi et baobab-træ, som lå helt tæt på jorden, og det kravlede vi så på. Aske havde talt om at kravle i et baobab-træ, siden dag 7, og i dag var dagen, han kunne føre den drøm ud i livet.

Dag 10 (22/5-06)

I dag tog vi til Lake Natron, vejen var lang og støvet, især det sidste. Vejen gik gennem masai-landet, så vi så masser af køer og geder, selvom der ikke var særligt frodigt. Vi passerede Ol Donyio Lengai, som er Tanzanias eneste vulkan, dens aktivitet er mest som gejser.

Efter et par timers kørsel, ankom vi til en campingplads, som var ejet af en hollænder, som hed Martin. Der løber en lille bæk midt gennem pladsen. Efter vi havde pakket ud, tog vi til et vandfald, men vi kunne ikke køre helt tæt på, så vi var nødt til at klatre på klipper og vade i floden, det tog lang tid, før vi nåede til vandfaldet. Så da vi nåede der hen, havde vi ikke ret lang tid, før vi skulle tilbage.

Dag 11 (23/5-06)

I dag tog vi ud til Lake Natron og så på flamingoer, før vi spiste morgenmad. Vi kunne (desværre) ikke komme så tæt på søen i bilen, derfor måtte vi gå det sidste stykke og så besluttede Aske og mor at blive ved bilen. Der var meget mudret henne ved søen. Efter vi havde set flamingoer længe nok, tog vi af sted mod Karatu, men først skulle vi til Mtu wa Mbu, vejen var på den sølle strækning af 105 km, men som min far har sagt så tit, skal man gøre strækninger op i tid, og det her tog 4 timer og 20 min., gennemsnitligt er det 23 km i timen. Karatu er en højt placeret by, så temperaturen er lidt kølig, her skal vi bo på Glory Guest House.

Dag 12 (24/5-06)

I dag gik vi en tur i byen, Karatu, først gik vi ad en vej og derefter en anden, som blev forsat af en tredje, og det kunne jeg blive ved med at skrive om (hvis jeg gad), men i hvert fald så den første vej vi gik på, der solgte de træ, på en af de andre veje fandt vi en bank og mange veje senere fandt vi også byens bog butik, hvor vi købte et brev til Oliver.

Til frokost havde vi besluttet at tage til Gibs farm, som er et landbrugssted i engelsk stil, med en masse kaffebuske(50  ha), men også en have (20 ha) med lidt af hvert, og der spiste vi en udmærket frokost, efterfulgt af en tur i haven, hvor vi så jordbær, bananer, gulerødder og meget andet.