Theis's dagbog 17. juli 2006 - Dag 57-63

Billedshows

Baggrundsinformation

Denne side blev sidst opdateret 2007.12.16

Dag 57

I dag tog vi en tur ud og se den rige del af Dar es Salaam, den var fyldt med store huse og ambassader, men vejen var dårlig og der var bygget store mure, så man ikke kunne se vandet. Så gik vi i vandet og til sidst kørte vi tilbage til centrum, sagde farvel til Japhet, og gav ham en uges ferie, og købte en is. Efter isen tog vi tilbage til hotellet og spiste aftensmad.

Dag 58

I dag prøvede vi at finde en isbutik, der hedder Snowcream, som er Dar's første isbutik. Vi fandt den, men den var lukket, så vi fandt en anden, hvor vi spiste is, til vi gik ned til havnen for at komme med en færge til Zanzibar. Turen til Zanzibar tog 3 timer, vi kom i havn i Stonetown og fik os transporteret til Jambo Guest House, vores hotel. Om aftenen gik vi en tur i byen for at få mad, men Stonetown er lidt speciel, så vi kunne ikke finde vej, men heldigvis var der en, der godt ville guide os.

Dag 59

I dag tog vi på spice tour med en masse andre (hvide) mennesker. Vi så en masse ting, blandt andet kokospalmer, kanel og nelliker og vi spise frokost sammen, frokosten var lavet af ting, som vi havde set, og turen blev sluttet med, at vi så nogle gamle kældre, hvor man opbevarede slaver, så de ikke blev fanget, altså slavehandlerne, og at vi gik på stranden. Til sidst kørte vi tilbage til hotellet. Da det blev aften, gik vi ned til en restaurant, vi troede, vi havde en plads på, og det havde vi, men kun til to personer, så vi gik ned til havnen i stedet.

Dag 60

I dag havde vi arrangeret en tur ud og se på hoteller. Det første var ikke godt nok, men det var det næste. Det syntes de to skotter, som var med på turen, bare ikke, så vi blev og de kørte videre. Hotellet er en stor restaurant med en masse mindre hytter uden om, vores hytte er udstyret med tre store senge, badeværelse, bord og tre stole, fjernsyn og to døre. I nat, lige før vi gik i seng, så far, at der ikke var så meget vand i havet, så det måtte vi lige ud og se. Pludselig stod månen op og spejlede sig i det klare, våde sand.

Dag 61

I dag holdt vi ferie fra ferien, vi stod op og spiste morgenmad, og det var første gang i lang tid, jeg blev mæt af morgenmaden. Vi gik en tur, mens det var lavvande, der var en hel del søpindsvin, og nogle, som dyrkede tang. På vej tilbage så vi et stort, flot søpindsvin og to søpølser. Da vi kom tilbage, skrev vi dagbøger, spillede kort og gik i vandet.

Dag 62

I dag var Askes og mine sandaler blevet stjålet. Vi spiste morgenmad, efter det sagde vi, at de var blevet stjålet til alle mulige, mens vi gik en tur ned ad stranden. Da vi kom tilbage, kom der én med fem mangoer og fem samosaer, som vi købte og spiste det meste af. Så gik alle undtagen mor ind på hotellet ved siden af vores, for at bestille en snorkle-tur til i morgen. Vi fik lov at låne noget udstyr, så vi kunne sikre at det passer. Med det gik vi ud for at svømme i vandet sammen med mor.

Dag 63

I dag stod vi op og fik morgenmad. Så gik vi over for at få det sidste udstyr til turen, sagde farvel til mor og tog af sted. Derude så vi en masse søpindsvin og flotte fisk, koraller, søstjerne og vi fik drukket en del (hav)vand. Far og jeg blev stukket af et søpindsvin, og Lea var ikke så meget for det, selvom brillerne ellers var tætte. Turen tog to en halv time. Da vi kom hjem, slapede vi af til aftentid. Så gik vi over hos én, der lige havde startet en restaurant.